Vertrekken naar Amerika - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Leighanne Meuleners - WaarBenJij.nu Vertrekken naar Amerika - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Leighanne Meuleners - WaarBenJij.nu

Vertrekken naar Amerika

Door: Leighanne

Blijf op de hoogte en volg Leighanne

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Oakland

Sooow het gaat beginnen, iets waar wij al een jaar mee bezig zijn, onze stage in Amerika:O Natuurlijk loopt niet alles op rolletjes en zijn wij al vanaf februari bezig met ons visum. Op woensdag 6 augustus heb ik dan eindelijk mijn afspraak bij het consulaat maar dit loopt natuurlijk ook niet op rolletjes en bleek 1 papiertje niet in orde te zijn. Wat een gedoe en wat een geregel zeg!!! maar naar wat heen en weer gebel en geregel krijg ik vrijdag middag de 8e dan eindelijk mijn formulier zodat ik op maandag weer terug kan naar Amsterdam en hopelijk meteen mijn visum meekrijg. Om half 9 aangekomen bij het consulaat krijg ik e horen dat ik tussen 3 en 4 terug mag komen om als alles goed is mijn visum op te halen. Dat werd een dagje vervelen in amsterdam... om veels te vroeg om half 3 aan te komen bij het consulaat en daar te hebben gewacht tot 4 uur kreeg ik dan toch eindelijk mijn Visum:D Mijn reis kon beginnen. Nu kwam het moeilijke gedeelte afscheid nemen... Ben ik dus echt niet goed in. Tranen vloeide rijkelijk en kan dus ook niet wachten tot ik iedereen weer kan zien:)
Nu moest ik natuurlijk ook nog last minute mijn koffer inpakken:P

Woensdag 13 augustus - vertrekdag
Wat was dat een veels te korte nacht, om 4 uur op staan in de ochtend en om 5 uur dan echt vertrekken richting Brussel Airport. Daar dan om 6 uur aangekomen konden wij ons gaan inchecken en onze bagage afgeven. Om zo nog 2 uur te wachten totdat we door onze gate mochten gaan en dan ook echt het zware afscheid moesten nemen... ook dit was niet leuk. Rond 9 uur gingen we dan toch echt met zijn 2en de gate door, en kon ons avontuur beginnen met als eerste een 8 uur durende vlucht naar Philadephia. Hierbij was al het eten en drinken op de vlucht inclusief. (ook al was die maaltijd behoorlijk smerig ) Maar heel veel drinken gekregen en MINI PRETZELZ:D Ook tijdens deze vlucht hebben we weer vriendjes gemaakt namelijk een vader en zoon die naar Washington gingen voor de wereld kampioenschap met pokemonkaarten battle. De zoon was de kampioen van Belgie:D Heel intresant, zoals de vader zei 'sommige van deze kaarten zijn wel heel veel geld waard, zoals deze kan ik wel verkopen tussen de 12-20 dollar' haha

Eenmaal in Philadelphia aangekomen moesten we door de douane, en kon ik nog gaan uitleggen wat een boterham met hagelslag was. Hij dacht iets van vlees :O Gekke amerikanen. Toen konden we ook onze bagage gaan claimen en opnieuw gaan inchecken. Natuurlijk werden we ook nog eens 2 keer gecheckt of we geen drugs of niks bij ons hadden maar ze waren heel vriendelijk. Daarna konden we weer richting onze gate en wachten op onze volgende vlucht van 6 uur naar Phoenix. Damn die was vermoeiend toch maar ff gaan slapen.

Eindelijk aangekomen in Phoenix, we hoefde niet door de douane en geen bagage op te halen konden gewoon relaxt door naar onze gate en wat te eten halen. Aangezien ons lichaam helemaal in de war was. en het tijdsverschil toen toch al 9 uur was. Maar ik kon niet wachten tot we in ons vliegtuig konden voor Oakland en dan eindelijk normaal konden gaan slapen. Maarja toch moesten we natuurlijk wat vertraging hebben van een uur omdat de elektriciteit het niet deed ... en kwamen we later aan dan gepland.

Oakland 22:30
Eindelijk aangekomen op onze eindbestemming:) Snel onze bagage claimen en kennismaken met Amy onze stagebegeleider:D Die ons zo laat nog is komen ophalen van het vliegveld, samen met haar lieve hondje Leo:)
Snel naar de autoverhuurbedrijf en door naar Colleen waar we de eerste tijd zouden blijven tot we iets zouden vinden.
Bij colleen woont ook nog Kristina :) en Chocolat niet te vergeten de hele lieve niet enthousiaste oude Pitbull, het was echt een schat.
We verblijven hier en hebben onze eigen kamer waar we een bed moeten delen en GEEN INTERNET....dat wordt zwaar. We krijgen ook meteen onze werkdagen te horen en beginnen dus al snel op Vrijdag:) Yeah 1 dag om bij te komen van een Jetleg en weet dus ook meteen hoe dat voelt!

Donderdag hebben we een beetje kunnen uitslapen ook al werd ik om 3 uur in de nacht wakker aangezien mijn lichaam nog dacht dat ik in een andere tijdzone zat. en zijn we in de middag naar de winkels gegaan om boodschappen te halen. Maar dan merk je toch wel weer een cultuurschok hoe anders ze hier eten. De magnetronmaaltijden en fastfood is zo veel meer goedkoper dan om gewoon je eigen eten te koken. En de winkels zijn ook heel anders hier. We zijn bij Traders Joe's geweest > wat blijkbaar meer biologisch is en duurder:| Wel heel grappig dat de kassier je de boodschappen ook echt doet inpakken, en uit de kar haalt.
Iedereen is ook heel vriendelijk , maar ben er alleen nog niet achter of dat echt zo is of gespeeld:P

In de avond zijn we er toch maar zelfstandig op uit gegaan om ergens wat te gaan eten> TACO BELL . Bah dat toch nooit meer :P Ze hadden wel WIFI wat een positief ding was. Op de terugweg naar de ZOO( aangezien het huis van Colleen op de grond van de zoo staat ) ook bijna een stinkdier aangereden, aangezien die hier super veel hebben:)

Zoo dat was het weer :) Zijn jullie teminstes were bijgepraat over hoe ons vertrek is geweest en de eerste 2 dagen in Oakland :)

Miss You:) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leighanne

Voor 14 weken in het zonnige callofornia:D Voor mijn stage bij Oakland Zoo :D

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 1873

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 26 November 2014

Internship Oakland ZOo

Landen bezocht: